lördag 26 januari 2013

Ja vad fan gör man?

Vintern biter i så hårt den kan just nu. Fick ett meddelande nyss att ett par döda karpar hittats i dammen i statsparken förra veckan. Tre fyra kilo ska dom ha vägt och hade säkert klarat sig om kommunen hade haft pumpen igång som alla andra år. Just nu är bara en liten vak på 5 meter öppen intill kanten och där försöker hundratals änder och andra fåglar samsas om öppet vatten.
Drog ett mail till kommunen och bad dom dra igång pumpen så att kanske några karpar överlever.
Det händer grejer hela tiden tycker jag trots att karpsäsongen är långt borta.
En kompis på jobbet med utländsk bakgrund frågade mig i veckan om vad Magnus Ugglas låt handlar om?
- Där borta i bilen har jag lagt min far...
- Ja det kan man undra, antagligen var han skapligt full och behövde vila svarade jag.
Idag har jag gnetat runt några kilometer på nya skidor. Det kan inte vara fel att röra lite på dököttet och jag börjar faktiskt komma i lite skaplig form. Det kan gå åt då jag vet vad som väntar i sommar. Drömmer varje dag om kalla öl och rejäla grillningar uppe vid Karsgöl.
Min dotter Sigrid hakade på bra på rundan och jag lurade med henne på det allra längsta varvet. Barnen behöver härdas lite nuförtiden, allt för mycket stillasittande vid dator och TV-spel är inge vidare. Visserligen är hon en riktig hejare på praktiska saker och älskar att göra saker irl. Något jag blev riktigt stolt över var att hon kom hem med toppbetyg i träslöjd. Tror att jag haft ett litet finger med i spelet där när jag stoppade hammare, spik och täljkniv i näven på henne från att hon var fem.
Ett datum är spikat för årets Karsgöljsräjs. Tävlingen går av stapeln samma helg som förra året och det blir 23-25 augusti.
Jag har beställt mig en baitboat till våren av Fiskkonservator Lubbe. Känner väldigt sällan att jag behöver en sån men priset var bra så jag kunde inte låta bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar