torsdag 23 maj 2013

Dunderfiske! 7 landade fiskar på en kväll, natt, morgon

Var uppe vid Karsgöl igår kväll runt halv sex. Hade mäskat på Port Salut men det kändes helt fel att sitta där. Vinden låg ner mot Roten och Ensamheten och jag rodde runt hela sjön innan jag beslutade mig för att välja Roten.
Mäskade upp utanför några näckrosor på högerkanten och även intill vassen åt vänster. Efter det kastade jag ut ett zig-rigspö mot mitten och ett spö åt höger med The Solution. Efter 20 minuter skrek larmet på högerspöet och jag kunde drilla in en fin fjällis på 6,9 kg.
Jag riggade upp ett tredje spö med samma rigg och bete som på högerspöet som jag lade ut åt vänster. Efter fem minuter skrek larmet på vänsterspöet och jag stod där med spöböj igen. Efter en skön drillning kunde jag konstatera att jag fångat spegeln Dubbeltutten på 10,3 kg. Efter detta skrek larmet igen på vänsterspöet och en superfin fjällis på 9,2kg fick syna mattan och håvgarnet. Mörkret svepte in mitt swim och allt lugnade sig och jag kunde slumra några timmar innan jag väcktes av iiiiiiiiiiiiiiiii.....
Spegel på 7,45 kg. Hann inte somna om innan det tjuter igen. Fjällis 5,5 kg. Lyckas precis somna om innan det är dags igen. Fjällis på 5,65 kg. Inser att det inte är lönt att försöka sova och sätter mig och njuter av morgonen och fågelkvittret. Efter en stund kommer morgonens sista napp en fjällis på 6,9 kg. Livet leker och jag är glad som en lärka. Lika många karpar på en dag som jag fick i Karsgöl förra året på hela säsongen. Alla på samma bete - singel Solution. Förra året höll jag på att peta med plastmajs, fruktpopups och annat jalla balla på vårkanten, jag tror det är skillnaden. I år har jag kört tre blankpass med zig-rigs. Nu får det vara bra med det på ett tag, man ska inte ändra på ett vinnande lag. Tyvärr var jag själv uppe vid sjön så jag har inga superbilder. Petar in de som vart lyckade med självutlösaren så småningom.
Dubbeltutten 10,3 kg

Fjällis 9,2 kg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar