söndag 5 maj 2013

Dags för Karsgöl

Några har undrat om jag inte ska skriva om min vecka i Frankrike och det har jag gjort. Valde att lägga ut den på karpverkets sida så om någon vill kika på min 17,3-kiloskarp och Robbans 19,16-kilos så finns det där. Finns också en liten artikel om Avdos och min vecka i Spanien i höstas.
1 Maj var Pelle och jag uppe i Karsgöl och fixade inför säsongen. Alla båtarna är reparerade och i vattnet så nu får ni som använder dom vara försiktiga och inte dra upp dom på berghällar.
Vi lagade också spången ut till vindskyddet så den funkar några år framöver. Utöver detta planerar vi lite bra reparationer av de plattformar som finns runt sjön. Grundmaterialet är på plats och vi behöver bara lite tryckta brädor så kan vi skrida till verket sen.
Vi passade också på att grilla och Dexter var med han med förstås, speciellt under grillningen.
Vi hittade också Joppes ena foppatoffel som han förlorade under en drillning på räjset - Ni vet: "Fitta" om ni sett youtube-klippet. Har han tur flyter även den andra upp under våren - "Fitta nu tappade jag den andra med!"
Joppe kommer att fiska en hel del i Karsgöl i år, risken finns att det kommer uppföljare tre och fyra också. Funderar på att köpa silvertape eller superlim till honom inför kommande fighter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar