onsdag 21 november 2012

Bättre och bättre

Idag hade vi en trevlig dag som började dimmigt igen. Fisket var lite sisådär till en början men när mörkret kröp på kände vi oss ändå väldigt nöjda och glada. Avdo började snabbt med att dra ett par fiskar på 8,2 kilo och 6,9 kilo. Båda var väldigt pigga och bjöd på sköna fighter. På eftermiddagen var det min tur att bända och jag började med en fisk på 8,8 kilo. Framåt fyratiden när solen äntligen kikade fram satt vi och småslumrade när nästa napp kom, ett skumt dropback som jag drog luft på. Några sekunder senare rev det iväg på andra spöet och jag fick landa en finfin fjällis på 13,5 kilo. Just innan vi skulle packa ihop för kvällen kom ytterligare ett napp och jag fick min tredje fisk för dagen och största för mig än så länge 16,4 kilo.
Nu är det dags för några iskalla pilsner och sen några timmars sömn så att vi orkar med lite nya friska tag imorgon.
Tyvärr kan jag inte ladda upp bilder på våra fiskar för tillfället då mitt utrymme för bilder på bloggen verkar vara fullt. Vi får se hur jag löser detta.

1 kommentar:

  1. Tjena Palle! Och grattis till ett skapligt fiske, du verkar ha samma problem som jag med bloggen just nu. Jag har lagt ut en förfrågan på min blogg om problemet, så vi får se om det kommer någon lösning där. Men det verkar konstigt att både din och min blogg blir fulla på samma dag!!!??? //Urban

    SvaraRadera