måndag 8 oktober 2012

The Solution

Under flera år har jag och Robert Österlund rullat våra egna beten och letat efter det ultimata betet för fisk som inte är hungrig. Visst kan man fortfarande få en och annan vilsen karp på discokulor men för att ha ett riktigt bra fiske krävs ett bete som ger något tillbaka till fisken. Något de vill fortsätta äta för att det uppfyller allt vad de vill ha.
Under året som gått har vi fått upprullat vår egen mix som vi döpt till The Solution. Ett bete där vi inte snålat på någonting över huvud taget. Min första test av betet var i Österrike där jag fick tre karpar över tjugo kilo. I våras bättrade jag också på mitt svenska pers med en femtonplussare och fick faktiskt karp varje pass i Färgsjön med betet. Jag etablerade också denna boilie i Karsgöl och därför blev jag inte speciellt överraskad när Robban och  Joppe hade ett superfiske på räjset med The Solution.
Robban har i sommar också visat att även omöjliga Bjursjökarparna inte alls är så omöjliga om man bara ger dom vad dom behöver och vi har också i flera andra mindre kända sjöar landat fisk på i stort sett varje pass. 
Det känns förbaskat skönt att äntligen ha fullt förtroende för ett enda bete vart man än åker. Visst är det kul med variation men trygghet är också viktigt. Att veta att man har något att luta sig på när det blåser kallt, något som har allt fisken behöver och som man kan plocka fram med gott självförtroende är superviktigt tycker vi.
Många gånger har jag hört att man får vad man betalar för, men jag vill inte betala för reklam, anställda, mellanhänder och samtidigt inte veta vad boiliesarna innehåller. 
Till våren kommer vi att ta hem The Solution som är en boilie helt utan onaturliga flavour. Den innehåller enbart naturliga råvaror och själva mixen ger den unika doften på betet. The Solution kommer också att lanseras av tillverkaren på den europeiska marknaden under 2013 och det ska bli riktigt kul att se vad det blir för respons. Just nu grubblar Robban och jag på över en uppföljare till betet och det ser riktigt spännande ut.
Till nästa säsong kommer vi att göra en ännu större beställning. Om någon är sugen på att testa så är det bara att höra av sig till oss så kan vi ta hem till er. På fredag sticker Robban till Italien för en veckas fiske i Parco del Brenta. Det ska bli riktigt kul att se om även de italienska karparna gillar The Solution.



2 kommentarer:

  1. Kan vara helt klart intressant och testa dessa beten.
    Har du hemma eller får hem en laddning?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Inga bullar hemma just nu. Min mail är pallebrax@hotmail.com

    SvaraRadera