söndag 3 juni 2012

Tvärnit i Karsgöl

Igår fiskade fem man i gölen men det kom inte upp någonting alls. Själv fiskade jag från badplatsen och hade frånlandsvind hela passet. Förstår i efterhand inte vad jag tänkte på och inser att jag borde valt en annan plats.
Jovan och Jacob fiskade från vindskyddsudden och Benny och Tony från Eksjö satt på Robbans udde,
När jag gick och kikade lite bortåt Ensamheten upptäckte jag att det hade flutit in en del uppryckt kolvass, inte alls så mycket som det brukar vara vid full lek men en hel del, så leken är nära. Nästa varma dag brakar det säkert loss.
Jag tycker att vattnet i sjön är ovanligt klart i år. Man ser botten på ställen där man aldrig tidigare har gjort det.
Många fågelungar har också hittat ut ur sina bon. Jag hade en söt liten rackare som satt på mina spön och pep ynkligt efter mamma i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar