söndag 22 april 2012

Total silence

Inga larm ville tjuta uppe i gölen inatt. Sjön vilar sig ännu en tid men jag är övertygad om att till helgen, när värmen är på väg kan det bli en hel del holabalo där uppe. Jag minns förra året när trion 08or tajmade värmen och hade fint fiske när första värmen anlände. I slutet av deras visit nöp även jag ett par karpar över grunt vatten.
Sitter just nu och plockar om i min ryggsäck efter Österrikeresan. Det som var bra stannar kvar och nya pryttlar får egen plats. Dexter gillar det mesta i betesväg och har nosen djupt begraven i väskan medan jag skriver. I veckan blir det en sväng upp till Karsgöl. Jag tänkte sätta klorna i Döden och vill väldigt gärna att det ska ligga något kilo godsaker på platsen när värmen anländer.
Nä nu är det dags att kasta sig ner i ryggsäcken igen och organisera upp saker och ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar