lördag 21 april 2012

Kallt väder och lugn natt

Var uppe idag och besökte Karsgöl. Byggde på spången och fixade ramper till båtbryggan. Passade också på att dra igång motorsågen och kapade upp en hel del ved till Stora vindskyddet. Sågen är nyreparerad och går som ett vildsvin, mycket bra tycker jag!
Pelle var på plats och Nelson, Ågren, Hult och Nicke Karlsson. Ingen hade fått någon karp när jag lämnade sjön ikväll men alla utom Nicke metar inatt också.
När Pelle och jag kom upp i morse rådde stiltje över sjön och även de metande sov som grisar. När vi började såga och spika upp holkar kikade de fram en efter en som små nykläckta fågelungar med kisande ögon ur sina bivvyn. Även en blind höna kunde ana att det varit ett glatt gäng kvällen innan och att diverse starka drycker förtärts. Det var ganska skönt att man för ovanlighetens skull inte var med i träkepsgänget denna morgon. Pelle sällade sig tidigt till det glada gänget som snabbt lade kepsarna på hyllan och trissades igång av hans ivriga pårop. Jag gissar att det blir ännu en våryra där uppe inatt.  Kul att det sprids lite glädje runt sjön igen. Vintern har varit kall och hård.
Min högs personliga gissning är att det blir blankt för hela gänget. Jag brukar vara en riktig optimist men april har inte varit karpmetarens vän än så länge. Till nästa helg ska vädret vända men man vet ju aldrig, april är april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar