söndag 25 mars 2012

Lugnt dygn vid Karsgöl

Fiskade ett pass med övernattning uppe vid Karsgöl. Det låg fortfarande en del snö kvar i skogen och sädesärlan var inte på plats ännu. Det kändes inte hett alls att fiska trots att solen stekte på bra under eftermiddagen. Jag hade valt sjöns soligaste vik och fiskade i kanten av växtligeheten med PVA-stickor och små beten av olika sorter. Passade också på att feederfiska lite under kvällen och tänka sig, där hade jag ett napp. Troligen en mört som var framme och slet i grejerna.
En trevlig korvgrillning hade vi i alla fall under kvällen när Sigrid, Jocke och Sanna var på plats med alla hundar.
Dexter Stanna kvar med mig och sov på en filt inne i tältet. Han verkade uppskatta att vi åter kommit igång med fisket. Jag passade på att börja fylla upp risvasarna med påskris innan jag åkte hem. Säsongen närmar sig stadigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar