söndag 11 mars 2012

Borde vara nära nu

Det borde inte vara långt borta nu till öppet vatten i Karsgöl. Nästa helg ska jag upp och kika hur det ser ut och då vet jag bättre. Av karpsjöarna här hemma brukar Bjuris släppa is först och sen kommer Karsgöl och sist Ögöl.
Lite strul med bilen har gjort att jag inte kunnat ge mig upp denna helg men det är snart fixat. Så fort sjöarna öppnar sig kommer jag att ge mig ut och fiska. Det kan bli ett karsgölspass men även Ögöl kommer att besökas.
Igår var jag nere och kikade in på temadagen för mete i Ljungby. Det var massor med folk i butiken och man kunde inte ta sig fram där inne. Robban skulle köpa sig tre begagnade Harrison Torrix så självklart ville jag haka på och se om jag kunde hitta några ess i hyllorna. Jäkligt kul att få prata lite karpmete dessutom när halva karpsverige var samlat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar