söndag 6 juli 2014

Ursnygga fjällisar från Ögöl

Joppe Dogertz satt i helgen två nätter från ön i Ögöl och det gav mersmak kan jag tänka mig. Han lyckades nämligen överlista två riktigt smällfeta och supersnygga fjällisar. Tanken över vad som lurar i djupet i den gölen känns spännande när man ser vilken kondis vissa fiskar i gölen har.
Jag tror vi kan få en riktig överraskning en vacker dag om fler fiskade där.
Just nu är båten i sjön under all kritik. Trots att jag lagat på den ett par gånger i vår verkar den läcka som ett såll och vi måste fixa en ny. Om någon känner till en båt till salu till billig penning så är Pelle och jag intresserade av att köpa.
                                       
 Åtta kilo blankt vägde denna skönhet med contistuk

8350 gram och illtjock superfjällis, tänk 10 år framåt. Wow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar