söndag 7 augusti 2011

Min fjällis var en kändis

Anade att fjällisen jag fick var en kändis. En gammal skada och några virvelfjäll avslöjade att det var samma fisk som Oscar Nordahl fick 2009. Den vägde då 6480 gram. Lite drygt 500 gram per år har den alltså lagt på sig upp till 7600 gram som den vägde nu. Sjön fortsätter att fiska bra dagtid. Inga hugg kommer på natten utan istället är det förmiddagen som gäller. Min spegel kom på kvällen men innan solen gått ner.
Det har hittills kommit upp 36 stycken karpar i år. Jag tror att vi klarar av att nå femtiostrecket. Mitt personliga mål var att fånga tio stycken själv. Jag har nu tagit nio stycken trots att jag blankade hela Juli. Kanske kan jag få femton stycken nu när flytet kommit tillbaka.
Här kommer bilder på mina fiskar från passet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar