måndag 13 juni 2011

Dags för lite jobb i vid gölen inför räjset

Har mäskat upp ett par nya platser uppe i sjön som jag tänker prova framöver. Släpper de två jag fiskat tidigare i år. Badplatsen och Robbans udde 1 och provat istället att fiska från Flotten och Port Salut. Detta är två underskattade platser tror jag. Port Salut har under vissa perioder givit ifrån sig riktiga storfångster. Flotten är oprövad och har bara fiskats under tävling.
Inför räjset behöver jag jobba lite också känner jag. Spången ut mot udden behöver repareras och Pelle har redan fixat upp ett gäng lock till detta. Stora båten i Ögöl skulle också behöva flyttas upp till Karsgöl eftersom fler och fler fiskar där. I Ögöl klarar vi oss med den lilla gröna.
Blir någon tur upp i veckan för att iafl fixa spången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar